Tejal Shah (*1979) is an artist, educator & cultural organizer working in different mediums like photography, installation and video. At the moment their works are shown in two exhibitions in Munich: the video installation Between the Waves at the Lenbachhaus Munich and Untitled (on violence), I AM and Waiting I & II at BBK München. If you are in Munich and haven’t seen the work yet, we would like to encourage you to go to the exhibition “Die Sonne um Mitternacht schauen” at the Lenbachhaus and “Paradise Lost #gender shift” at BBK before the talk is happening.
Following a queer, feminist and nondual perspective, Shah’s work deals with questions of gender, ecology and spirituality. They are working and living in India where making queer love and sexuality visible is complex and not always easy. For “Feminist Invasion” they will present their art, projects and activism in an online presentation and talk.
*The lecture will be held in English.
Location: Zoom
https://zoom.us/j/96962964499?pwd=SklSaEUvRTdscDlma2JPbGx3NGdTdz09
Meeting-ID: 969 6296 4499
Kenncode: 314190
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Zukünfitge Veranstaltungen
24.06.2021 18 Uhr / 6pm
Vom Sputnikschock zum Womanhouse: Ausstellungspraxis zwischen Kunst und radikaler Pädagogik um 1970
Vortrag und Gespräch mit Isabelle Lindermann
Ort / Location: Zoom
Language: German
Der Vortrag der Kunsthistorikerin Isabelle Lindermann fragt nach den Beziehungsweisen zwischen feministischer Ausstellungspraxis und radikalen, pädagogischen Verfahren, die unterschiedliche Gemeinschaften – politische, queere oder eben künstlerische – in den post-Achtundsechzigern erproben. Ausgangspunkt dieser Untersuchungen ist das 1972 in Hollywood eröffnete Ausstellungsprojekt Womanhouse, das 27 Studentinnen, Künstlerinnen und Kunsthistorikerinnen des Feminist Art Program am California Institute of the Arts in einem kollektiven Arbeitsprozess über mehrere Monate entwickelten.
Zurzeit ist Isabelle Lindermann Fellow am Zentralinstitut für Kunstgeschichte München und arbeitet im Rahmen ihrer Dissertation zum Ausstellen als künstlerische Strategie und kollektive Praxis seit den 1970er Jahren.